Hoe ga ik te werk?
Bij mij in de studio werk ik volgens de VocalFeedback-methode van Alfons Verreijt. Tijdens de coaching worden zowel audio als video professioneel opgenomen, zodat je na afloop de volledige sessie kunt terugkijken en terugluisteren.
Ik werk hiervoor met het DAW-programma REAPER en het broadcastprogramma OBS Studio. Daarnaast maak ik gebruik van greenscreens, waardoor het in de video lijkt alsof we daadwerkelijk naast elkaar staan tijdens de coaching. Dit maakt de feedback persoonlijker, duidelijker en prettiger om thuis terug te kijken.
Na afloop ontvang je een complete opname van de coaching, inclusief alle uitleg, oefeningen en feedback die tijdens de sessie aan bod komen.
Het grote voordeel van deze methode is dat je thuis de coaching opnieuw kunt beleven. Je kunt precies terugzien en terughoren wat er behandeld is, waardoor je oefeningen beter kunt uitvoeren en technieken sneller eigen maakt. Omdat je jezelf tijdens het zingen ook op beeld ziet, ontwikkel je bovendien meer bewustwording over houding, ademhaling, techniek, expressie én zelfvertrouwen.
Om een impressie te geven hoe deze videootjes eruit zien, heb ik hier een screenshot
